آینده را با صرافی سیمیا معامله کنید!

آموزش ثبت دامنه‌ با پسوند btc.

امکان ثبت دامنه‌ روی بلاکچین‌های مختلف، قابلیت جالبی است که شاید بعضی از کاربران با آن چندان آشان نباشند. در مورد بیت کوین، ثبت دامنه‌ btc. از طریق شبکه استکس (Stacks) و یک کیف پول ارز دیجیتال انجام می‌شود. برای خرید این دامنه و پرداخت کارمزد شبکه استکس، به توکن STX نیاز دارید. در این مقاله از صرافی سیمیا، نحوه ثبت دامنه‌ btc. را به‌صورت کامل و قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش ثبت دامنه btc. به‌صورت گام به گام

ثبت دامنه
منبع: static.news.bitcoin.com

با دنبال کردن مراحل زیر، به‌راحتی می‌توانید دامنه btc. دلخواه خود را در شبکه استکس ثبت کنید. در این آموزش با ما همراه باشید.

مرحله اول: یک کیف پول Stacks نصب کنید

برای کامپیوتر می‌توانید افزونه Hiro Wallet یا Xverse Wallet را نصب کنید. برای گوشی، تنها گزینه موجود کیف پول Xverse Wallet است که افزونه مرورگر هم دارد. البته نسخه گوشی کند و پر از باگ است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که از نسخه دسکتاپ Xverse Wallet یا Hiro Wallet استفاده کنید.

در این آموزش، ما از افزونه Hiro Wallet در مرورگر بریو (Brave) استفاده کرده‌ایم اما فرایند کل کیف پول‌ها مثل هم هستند.

hiro wallet download
منبع: hiro.so

پس از اینکه کیف پول Stacks را نصب کردید، باید از طریق یک صرافی مثل Coinbase، KuCoin یا MoonPay مقداری توکن STX به آن واریز کنید. برای ثبت نام دامنه، حداقل به ۳ توکن STX نیاز دارید که برای پرداخت هزینه دامنه ۵ ساله (دو STX) و کارمزدهای شبکه کافی است.

fund hiro wallet 300x235 1
منبع: hiro.so

توجه داشته باشید که در حال حاضر به ازای هر آدرس STX، فقط یک دامنه btc. می‌توانید خریداری کنید. توسعه‌دهندگان در تلاش‌اند تا با BNSx این محدودیت را رفع کنند. در صورت نیاز می‌توانید اکانت‌های بیشتری در کیف پول Stacks ایجاد کنید و با هر آدرس یک نام دامنه ثبت کنید.

مرحله دوم: به آدرس btc.us بروید

name available 1
منبع: btc.us

در مرورگر خود، به سایت btc.us بروید. این سایت، ثبت‌کننده اصلی دامنه btc. است که در آن می‌توانید دامنه‌های دلخواه خود را ثبت و مدیریت کنید.

مرحله سوم: یک نام دلخواه برای دامنه btc. خود انتخاب کنید

name available
منبع: btc.us

نام btc. دلخواه خود را در کادر مشخص‌شده وارد کنید. اگر این نام قبلا انتخاب نشده باشد، یک تیک سبز در کنارش نمایش داده می‌شود. اگر قابل قبول نباشد، با ضربدر قرمز رنگ مشخص می‌شود. در این صورت باید یک نام دیگر انتخاب کنید و یا از سایت gamma.io یکی از نام‌های دامنه موجود را خریداری کنید.

مرحله چهارم: وارد سایت شوید و فرایند ثبت دامنه را تکمیل کنید

login btcus 1
منبع: btc.us

با کلیک بر روی گزینه “Claim”، یک صفحه جدید با عنوان “Create Decentralized Account” یعنی «ساخت حساب غیرمتمرکز» باز می‌شود. به سایت btc.us وارد شوید. با انتخاب کیف پول خود به آن وارد شده و به صفحه ثبت دامنه هدایت می‌شوید. توکن STX را به‌عنوان روش پرداخت انتخاب کنید.

با کلیک کردن روی Continue، دامنه btc. شما آماده ثبت خواهد بود. برای خرید دامنه باید ۲ تراکنش انجام دهید: پیش‌سفارش (Preorder) و ثبت (Register). هر دو تراکنش را کامل کرده و در کیف پول هیرو ولت روی “confirm” کلیک کنید.

مرحله پنجم: منتظر بمانید

پس از انجام این دو تراکنش، فقط باید منتظر بمانید. مهم نیست که سایت btc.us همچنان باز بماند یا بسته باشد. برای پیگیری فرایند ثبت دامنه، می‌توانید روی لینک تراکنش‌ها کلیک کنید. در این صورت به سایت Stacks Block Explorer منتقل می‌شوید.

stacks block
منبع: btc.us

بلاک‌های استکس به بلاک‌های بیت کوین وابسته هستند و کامل شدن هر تراکنش به‌طور میانگین ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. توسعه‌دهندگان استکس در تلاش‌ هستند تا سرعت فرایند را افزایش دهند. اگر شبکه شلوغ باشد، ممکن است ثبت دامنه بیشتر طول بکشد.

پس از کامل شدن هر دو تراکنش، فرایند کامل شده و نام دامنه متعلق به شما است. اکنون نام دامنه شما باید در کیف پول نشان داده شود. با دامنه btc. خود می‌توانید به برنامه‌های وب ۳ مثل بازارهای NFT وارد شوید.

با نام دامنه btc. چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

پس از خرید نام دامنه btc. یا سایر سرویس‌های نام بیت کوین، چه استفاده‌ای می‌توان از آن‌ها کرد؟ به چند مورد زیر توجه کنید:

  1. می‌توانید دامنه btc. خود را به یک وب‌سایت وصل کنید.
  2. می‌توانید دامنه خود به یک آدرس دیگر منتقل کنید.
  3. می‌توانید نام دامنه را با قیمت بالاتر بفروشید.
  4. می‌توانید در کیف پول هیرو ولت از آن برای ارسال و دریافت بیت کوین یا STX استفاده کنید.
  5. می‌توانید نام حساب توییتر خود را به دامنه btc. تغییر دهید.

ضمنا، بسیاری از برنامه‌های جدید از دامنه btc. یا سایر دامنه‌های بیت کوین پشتیبانی می‌کنند و در آن‌ها می‌توانید از دامنه به‌عنوان ID استفاده کنید.

پرسش و پاسخ (FAQ)

  • ثبت دامنه‌ btc. چقدر طول می‌کشد؟
    بسته به میزان ازدحام شبکه Stacks، تایید تراکنش‌ها ممکن است ۱۰ تا ۳۰ دقیقه و یا بیشتر طول بکشد.
  • هزینه ثبت دامنه‌ btc. چقدر است؟
    هزینه ثبت این نام دامنه ۲ توکن STX به‌علاوه کارمزد تراکنش‌ها است که کمتر از ۲ دلار می‌شود.
  • دامنه btc. چند سال اعتبار دارد؟
    نام دامنه btc. در شبکه استکس ۵ سال اعتبار دارد.

جمع‌بندی

سرویس نامه دامنه این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم با پسوندهای مختلف، نام‌های موردنظرمان را ثبت کنیم. به این ترتیب می‌توانیم از این آدرس برای ورود به برنامه‌های وب سه استفاده کنیم. در این مقاله ثبت دامنه‌ btc. را از طریق کیف پول هیرو والت توضیح دادیم و گفتیم که چطور می‌توانید دامنه انتخابی خودتان را با این پسوند خریداری کنید. البته این سیستم فقط مختص به بیت کوین نیست و می‌توانید از طریق کیف پول‌ها و پلتفرم‌های مربوطه، دامنه‌های دیگری هم با پسوندهایی مثل bnb. یا arb.‌ ثبت کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا
صرافی سیمیا می‌خواهیم اعلان‌هایی را برای آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌ها به شما نشان دهیم.
رد کردن اعلان ها
اجازه دادن به اعلان‌ها