آینده را با صرافی سیمیا معامله کنید!

صرافی Coinlocally کوین لوکالی

مطلب پیش رو، نقد و بررسی صرافی کوین لوکالی (Coinlocally) است که به صورت اختصاصی، توسط تیم صرافی سیمیا انجام شده است. به یاد داشته باشید که در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله، هیچکدام از صرافی‌های متمرکز بین‌المللی، اجازه ارائه خدمات به کاربران ایرانی ندارند. بعضی از این صرافی‌ها، امکان فعالیت و برداشت دارایی بدون احراز هویت به کاربران می‌دهند، اما ممکن است با مشکوک شدن به آی‌پی شما، به شما اجازه برداشت دارایی ندهند و از شما احراز هویت بخواهند. در نهایت، صرافی سیمیا همواره این ریسک‌ها را به اطلاع کاربران می‌رساند و از کاربران می‌خواهد با دانش و آگاهی کامل در حوزه کریپتو فعالیت کنند. ریسک هرگونه فعالیت و از دست دادن دارایی ناشی از فعالیت در صرافی بررسی شده در این مطلب، به عهده خود کاربر است و صرافی سیمیا هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.

صرافی کوین لوکالی (Coinlocally) یکی از صرافی‌هایی است که هنوز خدمات خود را به‌‌صورت پایه بدون نیاز به احراز هویت ارائه می‌دهد. همین نکته باعث شده تا بعضی از کاربران ایرانی به استفاده از این صرافی روی بیاورند. کوین لوکالی بر اساس قوانین بین المللی، اجازه ارائه خدمات به کاربران ایرانی را ندارد، در بررسی این پلتفرم دریافتیم که درحال حاضر هیچ محدودیتی برای فعالیت کاربران ایرانی وجود ندارد.

به دلیل ریسک بالای فعالیت در صرافی‌های متمرکز برای کاربران کشورمان، صرافی سیمیا در حال نقد و بررسی صرافی‌های مختلف است و میزان ریسک فعالیت در آن‌ها را بررسی می‌کند تا کاربران در جریان این ریسک باشند و با آگاهی کامل در این حوزه فعالیت کنند. شما می‌توانید نقد و بررسی صرافی‌های کوینکس، کوکوین، هیوبی، اف تی اکس، اوکی اکس، ام اکس سی، ال بنک و هات بیت که توسط تیم صرافی سیمیا انجام شده است را از طریق لینک‌های زیر مطالعه کنید:

در این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی صرافی کوین لوکالی برای کاربران ایرانی بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی و بررسی کلی صرافی کوین لوکالی

در سری مقالات نقد و بررسی صرافی، ما در صرافی سیمیا بخشی از اطلاعات لازم را از شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های مختلف صرافی مورد نظر استخراج می‌کنیم. نکته‌ای که درباره صرافی کوین لوکالی وجود دارد، نداشتن یک حساب کاربری در لینکدین به‌عنوان یک صرافی است. در عوض این صرافی در پلتفرم پینترست (Pinterest) که عمدتا توسط فعالان حوزه تصویر و گرافیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، حساب کاربری دارد.

برای اینکه بتوانیم تاریخ شروع فعالیت صرافی کوین لوکالی را پیدا کنیم، به قسمت «درباره ما» سایتشان مراجعه کردیم، اما درباره این موضوع نتوانستیم مطلبی به دست بیاوریم. اگر تاریخ شروع فعالیت آن‌ها در مدیوم و مقاله‌ای که سایت U.today درباره آن‌ها کار کرده است را معیار قرار دهیم، صرافی Coinlocally از اوایل سال ۲۰۲۲ کار خود را شروع کرد.

12 1 1024x631 1
منبع: Coinlocally

محل تاسیس یا دفتر مرکزی هر صرافی می‌تواند در تصمیماتی که می‌گیرد، تاثیرگذار باشد. برای اینکه بفهمیم دفتر مرکزی صرافی کوین لوکالی کجا قرار دارد، به سایت آن مراجعه کردیم. هیچ‌گونه توضیحی درباره این موضوع در سایت وجود ندارد؛ حتی در توییتر و اینستاگرام رسمی Coinlocally به این موضوع اشاره نشده است. کوین لوکالی در حال حاضر به عنوان یک صرافی متمرکز شناخته می‌شود؛ بنابراین عدم وحود چنین اطلاعاتی می‌تواند کمی تعجب‌برانگیز باشد. کانال تلگرامی Coinlocally حدود ۴۵۰۰ نفر عضو دارد. تعدد مطالب، فواصل زمانی میان هر مطلب و تعداد کم بازدید هر مطلب نیز حس خوبی القا نمی‌کند.

صرافی کوین لوکالی در قالب یک وایت پیپر درباره برنامه و به‌طور کلی نقشه راهش تا انتهای سال ۲۰۲۳ صحبت کرده است. این صرافی در قدم اول می‌خواهد یک دکس یا صرافی غیرمتمرکز باشد و در گام بعدی به یک بانک غیرمتمرکز تبدیل شود. 

9 1
منبع: Coinlocally

تیم صرافی Coinlocally نقشه راه این صرافی را به‌صورت سالانه اعلام می‌کند. برنامه‌های آن‌ها به‌صورت فصلی است و هر سه ماه یک سرویس و محصول جدید رونمایی می‌کنند. برنامه صرافی کوین لوکالی در سال ۲۰۲۲ عبارت است از:

سه ماهه اول

  • راه‌اندازی درگاه پرداخت فیات
  • برگزاری ICO برای ارز دیجیتال CLYC

سه ماهه دوم

  • راه‌اندازی پلتفرم مبادلات فیوچرز و مارجین

سه ماهه سوم

  • راه‌اندازی سرویس NFT

سه ماهه چهارم

  • راه‌اندازی سرویس استیکینگ

قبل از نقد و بررسی برنامه صرافی کوین لوکالی در سال ۲۰۲۳، لازم است درباره دو موضوع صحبت کنیم. ارز دیجیتال CLYC رمزارز پلتفرم Coinlocally است. این ارز دیجیتال روی شبکه بایننس اسمارت چین لانچ شده و دارای استاندارد BEP20 است و عرضه آن یک میلیارد عدد خواهد بود. نکته‌ای که در اینجا به چشم می‌خورد، نوع انعکاس موضوع ICO در وایت پیپر کوین لوکالی است.

10 1
منبع: Coinlocally

در این قسمت نوشته شده است که ICO با ارز دیجیتال BNB روی شبکه BEP20 روی یک پلتفرم در این جهان برگزار خواهد شد!

مطلب بعدی که باید به آن بپردازیم، درگاه پرداختی است که Coinlocally از آن استفاده می‌کند. در صفحه ابتدایی سایت کوین لوکالی دو همکاری که این صرافی داشته، نوشته شده است. درگاه پرداختی که صرافی کوین لوکالی از آن استفاده می‌کند، مرکوری (Mercury) است.

صرافی کوین لوکالی چهار برنامه دیگر برای سال ۲۰۲۳ دارد. این برنامه‌ها قرار است به‌صورت فصلی پیاده‌سازی شوند و در نقطه پایانی Coinlocally یک صرافی غیرمتمرکز عرضه کند.

13 1
منبع: Coinlocally

سه ماهه اول

  • راه‌اندزای پلتفرم مبادله همتابه‌همتا

سه ماهه دوم

  • راه‌اندازی شبکه اختصاصی برای ارز دیجیتال CLYC

سه ماهه سوم

  • افزودن قرارداد هوشمند به شبکه اختصاصی

سه ماهه چهارم

  • راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز

نکته دیگری که در نقد و بررسی صرافی کوین لوکالی با آن روبه‌رو شدیم، همکاری Coinlocally با بایننس است. این صرافی اعلام کرده است که به‌عنوان یک بروکر با بایننس همکاری می‌کند و از زیرساخت‌های آن بهره می‌برد. این ادعا در حالی مطرح است که بایننس هیچ گونه اطلاعیه‌ای در این زمینه منتشر نکرده است.

حجم معاملات صرافی کوین لوکالی به‌صورت کلی بیان نشده است. این سایت حجم مربوط به هرکدام از ارزهای دیجیتال را به‌صورت مجزا در بخش Market آورده است. در این قسمت نیز تناقض وجود دارد. به تصویر زیر دقت کنید.

17 1024x670 1
منبع: Coinlocally

در این عکس حجم ۲۴ ساعته مربوط به بیت کوین ۴۰٬۴۴۷.۴۴ دلار است، اما با ورود به صفحه مربوط به ترید بیت کوین در کوین لوکالی، این عدد به مقدار زیر تغییر می‌کند.

18 1024x69 1
منبع: Coinlocally

علاوه‌بر موارد گفته‌شده فوق، بد نیست که به یک آمار دیگر توجه کنیم. طبق اطلاعات سایت Similarweb (سایتی مربوط به اطلاعات وبسایت‌ها و ترافیک آن‌ها) نزدیک به ۷۰ درصد از کاربران صرافی کوین لوکالی، از داخل ایران به این سایت وارد می‌شوند.

14 1 1024x537 1
منبع: similarweb

با توجه به آمار ترافیک ورودی از کشورهای دیگر، این سوال پیش در ذهن به‌وجود می‌آید که با توجه به لزوم استفاده از ابزارهایی مانند VPN یا VPS برای مخفی نگه داشتن IP، چرا همچنان آمار ورودی کاربران از ایران به این میزان بالا است؟ در صورتی که در صورت استفاده از ابزارهای نام‌برده‌شده، ترافیک کشورهای دیگر باید بیشتر از مقدار فعلی باشد.

گردانندگان صرافی Coinlocally چه کسانی هستند؟

ظاهرا صرافی کوین لوکالی از الان مسیر صرافی‌های غیرمتمرکز را در پیش گرفته است. هیچ اطلاعاتی درباره تیم سازنده و گردانندگان صرافی Coinlocally در دسترس نیست. اعضای برخی از پروژه‌های غیرمتمرکز اگر خود را به‌‌صورت حقیقی معرفی نکنند، در شبکه‌های اجتماعی با نام مستعار فعالیت و حضور خود را اعلام می‌کنند.

11 1
منبع: لینکدین

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید مربوط به یک اکانت لینکدین با اسم Coinlocally است. اطلاعاتی که در این حساب وجود دارد، حاکی از آن است که هیچ‌گونه فعالیت حرفه‌ای در آن انجام نمی‌شود و ارتباطی با صرافی ندارد.

صرافی کوین لوکالی چه امکاناتی ارائه می‌کند؟

صرافی کوین لوکالی از زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی و البته فارسی پشتیبانی می‌کند. این مساله خود نکته مهمی است و جای تامل دارد؛ زیرا به‌لحاظ قانونی صرافی Coinlocally اساسا نباید به کاربران ایرانی سرویس ارائه کند، پس لزومی ندارد درمیان تعداد کم زبان‌هایی که پشتیبانی می‌کند، زبان فارسی وجود داشته باشد.

سرویس‌هایی که صرافی کوین لوکالی ارائه می‌کنند شامل بازار اسپات، فیوچرز، مارجین، همتابه‌همتا، استیکینگ، صرافی غیرمتمرکز و بازار NFT است. کاربران می‌توانند با سپرده کردن توکن‌هایشان روی شبکه ERC20، در بازار توکن‌های غیرمثلی صرافی coinlocally مشارکت داشته باشند. این مشارکت در قالب خرید، فروش و ساخت کلکسیون NFT امکان‌پذیر است.

صرافی Coinlocally با استفاده از زیرساخت‌های بایننس روی برخی از پوزیشن‌ها تا ۱۲۰ برابر لوریج می‌دهد. کاربرانی که می‌خواهند از سرویس فیوچرز و مارجین کوین لوکالی استفاده کنند، باید حتما اپلیکیشن کوین لوکالی را دانلود کنند. امکان استفاده از این بازارها تحت وب وجود ندارد.

بازار کوین لوکالی متشکل از ۳۷۸ ارز دیجیتال است که کاربران می‌توانند به خرید و فروش آن‌ها بپردازند. کارمزد معاملات و قوانین خرید و فروش (مانند حداقل میزان سفارش‌گذاری) را می‌توانید از لینک‌های مشخص شده، مشاهده کنید.

صرافی Coinlocally از شبکه‌های BTC ،ERC20، BEP2، BEP20، TRC20 و شبکه‌های مختلف دیگر با توجه به نوع ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

بررسی صرافی کوین لوکالی از نظر امنیت

اطلاعات زیادی در این باره در دسترس نیست، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که نام صرافی کوین لوکالی نه در سایت کوین مارکت کپ و نه در سایت کوین گکو به‌عنوان صرافی لیست نشده است. ما در میهن بلاکچین در این بخش از سری مقالات نقد و بررسی صرافی‌ها، علاوه بر گزارش‌های مختلف مبنی بر مورد حمله و هک قرار گرفتن پلتفرم مورد بررسی، از دو معیار Trust Score کوین گکو و Exchange Score کوین مارکت کپ استفاده می‌کنیم. متاسفانه هیچ‌گونه اطلاعاتی در این زمینه موجود نیست که بتوانیم صرافی Coinlocally را مورد بررسی قرار دهیم. سایت‌های دیگری مانند Scam Adviser وجود دارند که ساختار یک وب سایت را از نظر امنیت بررسی می‌کنند.

16 1024x281 1
منبع: Scamadviser

در ستون سمت چپ، نکات مثبت این سایت بیان شده است که موارد خاصی به چشم نمی‌خورد؛ اما در سمت راست و بخش نکات منفی، مواردی مانند استفاده از ایمیل غیرمعتبر برای ثبت دامنه، امور فنی و مدیریتی در کنار دریافت فیدبک‌های منفی ذکر شده است.

اگر بخواهیم درباره امنیتی که صرافی کوین لوکالی برای کاربران فراهم می‌کند، صحبت کنیم باید یه ابزارهایی که در این زمینه استفاده می‌کند، اشاره کنیم.

08 2 1024x402 1
منبع: Coinlocally

در بررسی صرافی کوین لوکالی متوجه شدیم که تیم آن برای ایمن ساختن حساب معاملاتی کاربران، آن‌ها را به استفاده از کد تایید دو عاملی، ثبت شماره موبایل، ثبت آدرس ایمیل و فعال‌سازی کد ضد فیشینگ تشویق می‌کند. هر چند استفاده از این موارد تا زمانی که از امن بودن لایه‌های مختلف صرافی مطمئن نشویم، کمی بی‌فایده است.

بررسی قوانین و شرایط استفاده از صرافی کوین لوکالی برای ایرانیان

در صفحه مربوط به سیاست مبارزه با پول‌شویی (AML) و تامین مالی تروریسم، صرافی کوین لوکال اعلام کرده که مطابق و پیرو این سیاست‌ها قدم برمی‌دارد و پایبند اصول FATF و ۴۰ بند مربوط به آن است؛ به همین‌خاطر از ابزاری مانند احراز هویت (KYC) در این راستا استفاده می‌کند.

00 1024x211 1
منبع: Coinlocally
01 1024x289 1
منبع: Coinlocally

با توجه به این موارد و تصویب نشدن قوانین مربوط به FATF در ایران تا به امروز، استفاده از سرویس‌های کوین لوکالی برای کاربران ایرانی باید امکان‌پذیر نباشد، اما در بخش قوانین و شرایط استفاده از صرافی کوین لوکالی (Term Of Use) و زیر بخش کشورهای مجاز (Allowed Jurisdictions) نه تنها نامی از ایران به‌عنوان کشور ممنوعه نیست، بلکه تیم کوین لوکالی ذکر کرده است که استفاده از سرویس‌هایش را در کشوری مانند جمهوری فدرال آلمان و ایالت‌های نیویورک و واشنگتن در آمریکا توصیه نمی‌کند.

04 1 1024x108 1
منبع: Coinlocally

برای اینکه خیالمان راحت شود، به پشتیبانی صرافی Coinlocally در قالب تیکت و چت آنلاین پیام دادیم و درباره این موضوع که آیا کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی واریز و برداشت داشته باشند، سوال پرسیدیم. 

19
منبع: میهن بلاکچین

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، تیم کوین لوکالی در ابتدا اشاره کرده است که به تمام کشورهای جهان سرویس ارائه می‌کند؛ در صورتی که باتوجه به مطالبی که قبل‌تر بیان کردیم، این کار خلاف قوانین بین‌المللی است. در ادامه این صرافی به این موضوع اشاره کرده است اگر در مناطق ممنوعه هستیم، برای ورود به سایتش IP خود را تغییر دهیم. توصیه به انجام چنین کاری از جانب یک صرافی کمی غیرعادی است. در انتها، Coinlocally  به سوال ما مبنی‌بر بلوکه کردن حساب کاربران ایرانی و اجازه یا عدم اجازه برای برداشت دارایی‌شان اینگونه پاسخ داده است که این صرافی هیچ‌گاه حساب افراد را بلوکه یا فریز نخواهد کرد.

نکته دیگری که علامت سوال دیگر را در ذهنمان ایجاد می‌کند، وجود پیش‌شماره ایران (۹۸+) در میان لیست کشورهایی است که کاربران می‌توانند از آن مناطق در سایت فعالیت کنند. به‌عبارت دیگر، زمانی که شما می‌خواهید در سایت ثبت نام کنید، دو روش استفاده از ایمیل و تلفن همراه پیش روی شما قرار دارد. زمانی که گزینه دوم را انتخاب می‌کنید، به‌صورت پیش‌فرض اسامی کشورها و پیش‌شماره تلفنشان در یک دراپ لیست به شما نشان داده می‌شود. در این لیست نام کشورمان به چشم می‌خورد؛ در صورتی که با توجه به قوانین پولشویی و تبعیت کوین لوکالی از FATF  نباید نام ایران در این لیست وجود داشته باشد.

05 1
منبع: Coinlocally

با انتخاب نام ایران و وارد کردن شماره تلفن همراه، SMS کد تایید به شماره‌مان ارسال شد و بدون هیچ مشکلی توانستیم یک حساب در صرافی Coinlocally بسازیم و به داشبورد کاربری دسترسی داشته باشیم.

پس از گذشت حدود چهار ماه از زمان انتشار این مطلب و در آذر ماه ۱۴۰۱، همچنان امکان ریجستر یا ثبت‌نام با استفاده از پیش‌شماره ایران و احراز هویت با اعلام تابعیت ایرانی در صرافی کوین لوکالی وجود دارد.

بررسی صرافی از نظر احراز هویت

با توجه به توضیحاتی که در قسمت قوانین و شرایط استفاده از صرافی کوین لوکالی بیان کردیم، این صرافی با توجه به قوانین مالی جهانی از KYC استفاده می‌کند. لازم به ذکر است که برای افتتاح حساب نیازی به احراز هویت نیست و کاربران می‌توانند بدون KYC یکسری عملیات پایه انجام دهند.

06 2 1024x536 1
منبع: Coinlocally

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، سه سطح حساب در صرافی کوین لوکالی وجود دارد. اولین سطح که نیازی به احراز هویت نیز ندارد، به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌صورت نامحدود واریز کریپتو داشته باشند و روزانه تا سقف ۰.۳ بیت کوین برداشت کنند.

در سطح دوم که سطح ساده نام دارد، کاربران می‌توانند در روز ۲۰ هزار دلار واریز و برداشت کنند. همچنین در این طرح سقف برداشت کریپتویی به ۵ بیت کوین در روز افزایش می‌یابد.

در بخش احراز هویت برای سطح ساده مدارکی مانند پاسپورت، گواهی‌نامه رانندگی یا مدارک دولتی نیاز است. نکته‌ای که باید آن را بگوییم، وجود نام ایران در میان گزینه‌ها است. این مساله همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم خلاف مطالبی‌ست که تیم کوین لوکالی درباره پایبندی به قوانین پولشویی و FATF بیان می‌کند.

07 1 1024x466 1
منبع: Coinlocally

کاربرانی که می‌خواهند واریز و برداشت بیشتری نسبت به حالت ساده داشته باشند، می‌توانند از طرح پیشرفته استفاده کنند. در طرح پیشرفته کاربران اجازه واریز و برداشت به‌صورت فیات را تا سقف ۵۰ هزار دلار در روز دارند. سقف تسویه کریپتویی کاربران در طرح Advance تا ۱۰ بیت کوین در روز افزایش می‌یابد.

 با وجود اینکه می‌توانید بدون احراز هویت در صرافی کوین لوکالی فعالیت کنید و روزانه تا ۰.۳ بیت کوین برداشت داشته باشید، اما این امکان وجود دارد که در صورت شناسایی آی پی شما مبنی‌بر فعالیت از داخل ایران، عواقب بدی در انتظار سرمایه‌تان باشد. مشخص نیست در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. شاید پس از مدتی تیم Coinlocally احراز هویت را برای تمام سطوح کاربری اجباری کنند؛ درست مانند کاری که بایننس انجام داد.

آیا فعالیت کاربران ایرانی در صرافی کوین لوکالی توصیه می‌شود؟

در نقد و بررسی صرافی کوین لوکالی، معیارهای مختلفی را که در میهن بلاکچین برای ما اهمیت دارد، مورد مطالعه قرار دادیم. شفاف نبود تیم  اجرایی و گرداننده، تناقض میان حرف (اسناد و اعلام Coinlocally مبنی‌بر تبعیت از FATF) و عمل (ارائه سرویس به ما ایرانیان)، لیست نشدن در سایت‌هایی مانند کوین مارکت کپ و کوین گکو و همچنین پاسخگو نبودن پشتیبانی صرافی کوین لوکالی بعد از چندین روز این سیگنال را به ما می‌دهد که برای استفاده و وارد کردن سرمایه‌مان در این صرافی اندکی محتاط‌تر عمل کنیم.

پس از ماجرای بایننس، ما کاربران ایرانی هنوز هم به‌دنبال یافتن بهترین جایگزین برای این صرافی بزرگ هستیم؛ اما این قضیه نباید به گونه‌ای باشد که با دیدین یک صرافی که نیاز به KYC ندارد یا از اسم بایننس استفاده می‌کند، بتواند به‌راحتی نظر ما را جلب کند.

جایگزین صرافی کوین لوکالی

با توجه به موارد گفته‌شده، بهتر است از این صرافی استفاده نکنید؛ بنابراین اگر بخواهیم جایگزینی برای صرافی Coinlocally معرفی کنیم، می‌توان به صرافی‌های غیرمتمرکز، صرافی‌های ایرانی و در آخر صرافی‌های معتبر دیگر (با درنظر گرفتن موارد مربوط به احراز هویت، ممنوعیت استفاده برای کاربران ایرانی و محدودیت سقف برداشت بدون KYC) اشاره کرد.

استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز سخت و پیچیده نیست، اما نیاز به دانستن برخی مسائل ابتدایی دارد. ما در میهن بلاکچین نحوه کار با صرافی‌های غیرمتمرکز را به‌صورت تصویری و ویدئویی آموزش می‌دهیم.

شاید صرافی‌هایی ایرانی تنوع سرویس نداشته باشند، اما نسبت به صرافی‌های متمرکز خارجی مطمئن‌تر هستند و خطری مانند بلوکه شدن حساب کاربران را تهدید نمی‌کند. البته همواره در میهن بلاکچین توصیه می‌کنیم که به هیچ‌وجه سرمایه خود را در کیف پول صرافی‌ها نگهداری نکنید.

پرسش و پاسخ (FAQ)

  • آیا احراز هویت در صرافی کوین لوکالی (Coinlocally) اجباری است؟

صرافی کوین لوکالی در شرایط استفاده از سرویس‌هایش اعلام کرده است که تابع قوانین ضدپولشویی و FATF است و از KYC در این راستا استفاده می‌کند؛ اما سطح کاربری ابتدایی این صرافی نیاز به احراز هویت ندارد.

  • آیا کاربران ایرانی می‌توانند از صرافی کوین لوکالی استفاده کنند؟

در حال حاضر مانعی برای استفاده کاربران ایرانی از سرویس‌های صرافی کوین لوکالی وجود ندارد و ما ایرانیان به‌راحتی می‌توانیم در Coinlocally ثبت‌نام کنیم. نکته‌ای که وجود دارد این است که تیم کوین لوکالی اعلام کرده که تابع قوانین جهانی در زمینه پولشویی است؛ بنابراین ممکن است در آینده به کاربران ایرانی سرویس ارائه نکند و حساب ما را بلوکه کند.

  • آیا صرافی کوین لوکالی معتبر است؟

با توجه به نقد و بررسی صرافی کوین لوکالی و ارزیابی معیارهای مختلف، توصیه می‌شود برای استفاده از آن تمام جوانب سنجیده شود، اما ما در میهن بلاکچین استفاده از آن را توصیه نمی‌کنیم.

جمع‌بندی

در این مقاله به نقد و بررسی صرافی کوین لوکالی (Coinlocally) پرداختیم. سعی کردیم با مرور و معرفی کلی صرافی و برنامه‌هایش، تیم سازنده و گرداننده، سرویس‌ها و نحوه سرویس‌دهی آن به کاربران ایرانی با صرافی کوین لوکالی آشنا شویم. تناقضاتی که در برخی از قسمت‌های صرافی Coinlocally وجود دارد، می‌طلبد بیش از پیش نسبت به استفاده از این پلتفرم محتاط باشیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا
صرافی سیمیا می‌خواهیم اعلان‌هایی را برای آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌ها به شما نشان دهیم.
رد کردن اعلان ها
اجازه دادن به اعلان‌ها