آینده را با صرافی سیمیا معامله کنید!

قیمت ریپل

قیمت ریپل و همه چیز در خصوص ریپل را میتوانید در این صفحه از صرافی سیمیا زیرمجموعه هلدینگ سیمیا مشاهده نمایید. قیمت ، نمودار ، نوسانات XRP

قیمت ریپل

معرفی و قیمت ریپل (Ripple)

ارز دیجیتال و قیمت ریپل یا همان XRP توکن بومی پلتفرم ریپل است. ریپل در واقع نام یک کمپانی و یک شبکه است که کار میزبانی از ارز دیجیتال XRP را انجام می‌دهد. کمپانی ریپل با هدف انجام تراکنش‌های همتا به همتا در یک شبکه امن و پایدار طراحی شد. کاربران این شبکه می‌توانند معاملات بانکی یا کریپتوکارنسی مدنظر خود را انجام دهند. ریپل خود را یک شبکه پرداخت جهانی معرفی می‌کند و بانک‌های بزرگ و شرکت‌های خدمات مالی و مشتریان آن‌ها را کاربران خود می‌داند. ارز XRP در خدمات مختلف ریپل به عنوان یک تسهیلگر پرداخت با ارزهای مختلف استفاده می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با ارز XRP می‌توانید مقاله ریپل چیست؟ را در بلاگ صرافی سیمیا مطالعه کنید.


بنیانگذاران

جد مک کلاب (Jed McCaleb)، دیوید شوارتز  (David Schawrtz) و آرتور بریتو (Arthur Berrito) ریپل لجر (XRP Ledger) را با عنوان جایگزینی بهتر و کارآمدتر برای بیت کوین در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی کردند. در نهایت در سپتامبر همان سال آنها با تاسیس شرکت ریپل، ارز XRP رسماً وارد بازار کریپتوکارنسی شدند.


کاربرد ارز ریپل (XRP)

ارز ریپل طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و خدمات پرداخت مانند DeFi و NFTها را ارائه می‌دهد. ریپل با زبان برنامه نویسی جاوا و جاوا اسکریپت نگارش شده است. در وب‌سایت این ارز نیز آموزش‌های مختلفی برای توسعه دهندگان وجود دارد و آنها می‌توانند به توسعه و مدیریت ریپل کمک کنند.


ویژگی های مهم ریپل

ریپل برای بهبود شبکه بیت کوین وارد بازار شده و ویژگی‌های منحصر به فردی نیز ارائه می‌دهد. از جمله:

  • سرعت بسیار بالای نقل و انتقال
  • کارمزد بسیار پایین تراکنش‌ها
  • افزایش مقیاس پذیری شبکه
  •  

امنیت شبکه و قیمت ریپل چگونه تامین می‌شود؟

ریپل برخلاف بیت‌کوین یا اتریوم، از یک مکانیسم اجماع فدرال منحصر به فرد برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کند. تراکنش‌ها در ریپل از طریق یک پروتکل اجماع تایید می‌شوند، که در آن سرورهای مستقل درباره ترتیب و نتیجه تراکنش‌های XRP به توافق می‌رسند. تمامی سرورهای شبکه هر تراکنش را طبق قوانین یکسان پردازش می‌کنند و هر تراکنشی که از پروتکل پیروی کند بلافاصله تایید می‌شود. همه تراکنش‌ها عمومی و شفاف هستند و هر شخصی می‌تواند اعتبارسنجی را اجرا کند. در حال حاضر بیش از ۱۵۰ تایید کننده در دفتر کل  ریپل وجود دارد که توسط دانشگاه‌ها، صرافی‌ها، مشاغل و افراد در سراسر جهان اداره می‌شوند.


کارمزد معامله و قیمت ریپل (XRP)

خرید و فروش ریپل در صرافی والکس شامل کارمزد است که برای پرداخت‌های درون شبکه‌ای از کاربر دریافت می‌شود.

کارمزد خرید: به صورت پلکانی از ۰/۴ درصد آغاز شده و با افزایش حجم معاملات طی مدت زمان ۳ ماه، تا ۰/۲ درصد کاهش پیدا می‌کند.

کارمزد فروش: به صورت پلکانی از ۰/۴ درصد آغاز شده و با افزایش حجم معاملات طی مدت زمان ۳ ماه، تا ۰/۲ درصد کاهش پیدا می‌کند.

کارمزد واریز: بر اساس ترافیک شبکه و صرافی‌های مختلف، این مبلغ بین ۰.۲۵ تا ۱.۰۱  XRP متغیر است.

کارمزد برداشت: کارمزد برداشت بایننس کوین در والکس ۰.۲۵ XRP  است.

کارمزد انتقال: بین دو کیف پول در صرافی سیمیا رایگان است.


روش نگهداری ریپل (XRP)

ریپل مشابه سایر رمزارزهای موجود در بازار، قابلیت ذخیره‌سازی طولانی‌مدت یا کوتاه‌مدت در کیف پول را دارد. بهترین کیف پول‌ها جهت نگهداری این ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

کیف پول سخت‌افزاری: تراست ولت (Trust Wallet)،  لجر نانو اس (ledger nano s)، لجر نانو ایکس (ledger nano x)، ترزور (Trezor).

کیف پول نرم‌افزاری: تراست ولت (Trust Wallet)، متامسک (Meta Musk).

کیف پول صرافی سیمیا: کیف پول صرافی سیمیا، یکی از امن‌ترین راه‌های ذخیره و نگهداری ریپل در بازار ارزهای دیجیتال است.

 
اسکرول به بالا
صرافی سیمیا می‌خواهیم اعلان‌هایی را برای آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌ها به شما نشان دهیم.
رد کردن اعلان ها
اجازه دادن به اعلان‌ها